ABS - sposób na wymodelowany brzuch

Ładnie zarysowane mięśnie brzucha są marzeniem chyba każdego ćwiczącego. Co zrobić, aby osiągnąć ten cel? Najpierw zadbać o odpowiednią dietę i wdrożyć do planu trening cardio/aerobowy, by pozbyć się tkanki tłuszczowej z tego obszaru. A następnie, gdy już tego dokonasz, zabrać się za rzeźbę. Na tym etapie nieoceniony będzie zestaw ćwiczeń ABS.

Zimą brzuch można ukryć pod grubym swetrem czy ciepłym płaszczem. Wiele osób odpuszcza sobie na ten czas treningi, bo „przecież nikt nie zauważy tej dodatkowej fałdki”. Schody pojawiają się dopiero na myśl o zbliżających się wakacjach. W końcu wypadałoby jakoś się prezentować na plaży czy przy hotelowym basenie. W jaki sposób skutecznie walczyć z “oponką”, przeczytasz w tym artykule. Teraz skupimy się na tym, co należy zrobić, aby szybko i efektywnie zarysować mięśnie brzucha.

Powtórka z anatomii

Najogólniej mięśnie brzucha możemy podzielić na dwie grupy: widoczne (mięśnie poprzeczne, górne i dolne proste) oraz niewidoczne gołym okiem mięśnie głębokie (równie ważne w pracy nad sylwetką). Aby cieszyć się sześciopakiem rodem z okładki magazynu o fitnessie, powinieneś skoncentrować się na zaangażowaniu do pracy jak największej części tego obszaru.

W przypadku ćwiczeń na brzuch nie bez znaczenia pozostaje kolejność, w jakiej są wykonywane. Jeżeli chcesz, by trening był jak najefektywniejszy, rozpocznij go od pozycji angażującej dolną grupę mięśni prostych. Kolejne powtórzenia poświęć mięśniom poprzecznym, powoli przechodząc do górnej partii mięśni prostych. Taki układ treningu jest konsekwencją roli stabilizacyjnej, odgrywanej przez poszczególne grupy. W przypadku pierwszej z nich stabilizatorami stają się dwie pozostałe, natomiast w ćwiczeniach mięśni poprzecznych pełni ją górna część mięśni prostych. Aby wykonały swoją funkcję, nie mogą być „zmęczone” poprzednimi ćwiczeniami.

Sześciopak jak marzenie

Ze względu na swoją specyfikę mięśnie brzucha doskonale znoszą stosunkowo krótkie (15-20 minut), a przy tym bardzo intensywne treningi. Są również partią dość szybko regenerującą się, a co za tym idzie – ćwiczenia bez przeszkód możesz wykonywać nawet 2-3 razy w tygodniu. Jedną ze skuteczniejszych metod do ich wymodelowania jest trening ABS (z ang. Abdominal Body System), całkowicie skoncentrowany na tej partii mięśniowej. Oczywiście znajdziesz go w planach zajęć naszych klubów.

Podczas każdej sesji wykonuje się do kilkudziesięciu ćwiczeń w dwóch lub trzech obwodach. Powtórzenia dobrane są w taki sposób, aby zaangażować do pracy wszystkie mięśnie brzucha. W ich trakcie pojawiają się brzuszki w różnych wariantach – deski, mountain climbing i wiele innych, mniej lub bardziej popularnych ćwiczeń. Regularny trening pozwoli ci wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie brzucha oraz ujędrnić skórę. ABS połączony z treningiem interwałowym lub cardio to idealne rozwiązanie dla osób, które jeszcze nie pozbyły się zimowej “oponki” i chcą się z nią wreszcie rozprawić. Z powodzeniem mogą w ten sposób ćwiczyć także młode mamy, chcące pożegnać się z “pociążowym” brzuszkiem.

abs-dlaczego-warto

Zobacz również