Pierwszy raz na siłowni?

Po raz pierwszy wybierasz się na siłownię? Doradzamy, jak odnaleźć się w treningowej rzeczywistości! Sprawdź, jak przebiegają treningi fitness i z jakich sprzętów możesz korzystać. Warto wiedzieć, na czym polega dobór odpowiednich ćwiczeń i w jaki sposób przygotować się do wysiłku fizycznego.

Pierwszy trening fitness

Przygoda z siłownią najczęściej rozpoczyna się od wykupienia karnetu. Do wyboru masz różne pakiety, na przykład wejściówki trzydniowe i całoroczne. Dużą popularnością wśród trenujących cieszą się umowy długoterminowe, które dostępne są w najkorzystniejszych cenach. Ich zaletą jest nie tylko niewielki koszt, ale także mobilizowanie klienta do regularnej pracy. Raz podjęta decyzja o pójściu na trening fitness będzie aktualna przez kolejne 360 dni! Jak jednak poradzić sobie z pierwszą wyprawą na siłownię?

Co zabrać na trening?

Jeśli chcesz być naprawdę dobrze przygotowany, pomyśl, co zabierzesz ze sobą na trening. Przyda Ci się wygodny strój, który zapewnia swobodę ruchu i optymalny komfort termiczny. Postaw na koszulkę, krótkie spodenki, dresy lub legginsy. W Twojej torbie powinien znaleźć się również ręcznik, który wykorzystasz do kąpieli i ścierania potu z ciała. Bardzo ważne jest zabranie butelki wody oraz przekąski potreningowej, dzięki którym zadbasz o optymalne nawodnienie organizmu i regenerację mięśni. Wszystkie akcesoria spakuj do poręcznej torby.

Jak przygotować organizm?

Najważniejsze jest odpowiednie poznanie swojego ciała. Sposób przygotowania należy bowiem stale dopasowywać do własnych możliwości. Pamiętaj, że jeśli nie ćwiczysz na czczo, większy posiłek, na przykład obiad, warto zjeść kilka godzin przed planowaną aktywnością fizyczną. Później sięgnij po mniejszą przekąskę, napój białkowy lub kawę. Nie musisz specjalnie przygotowywać swojego organizmu do ćwiczeń. To właśnie na siłowni Twoje ciało będzie stopniowo przyzwyczajać się do wysiłku.

Jeśli czujesz się niepewnie i obawiasz się, że nie zrealizujesz planu treningowego, najpierw postaw na trening online w zaciszu swojego domu. Pozwoli Ci wstępnie zapoznać się ze wskazaniami instruktorów i spokojnie wykonać pierwsze próby ćwiczeń. To świetne rozwiązanie dla nieśmiałych osób, które nigdy nie były na siłowni i wstydzą się swojej niewiedzy.

Ćwiczenia dla początkujących

Nie oczekuj, że od razu będziesz realizować zaawansowane treningi. Dopasuj ćwiczenia do swoich możliwości i stopniowo zwiększaj ich intensywność. Obejrzyj przykładowe plany treningowe i wybierz zestawy dla początkujących. Obejmują na przykład:

  • wyciskanie hantli w pozycji leżącej na ławce poziomej,

  • serie przysiadów wzmacniających nogi,
  • pompki w wąskim rozstawie rąk,

  • spinanie brzucha z obciążeniem.

Zanim rozpoczniesz pracę ze sprzętami na siłowni, wykonaj rozgrzewkę. To sprawdzony sposób na zapobieganie kontuzjom. Zrób krążenia ramion rozciąganie dynamiczne. Rozgrzewające ćwiczenia nieznacznie podnoszą temperaturę ciała oraz zwiększają elastyczność mięśni.

Sprzęty na siłowni i plany treningowe

W klubie fitness można spotkać się z różnymi akcesoriami i sprzętami mobilizującymi mięśnie całego ciała. Od razu nie będziesz korzystać ze wszystkich, ale warto wiedzieć, co Cię otacza. Na siłowni znajdują się między innymi bieżnie, rowerki, orbiterki, atlasy, suwnice i ławki do ćwiczeń. Często wykorzystywane przez osoby początkujące są sztangi i hantle.

Treningi pozwalają na redukcję tkanki tłuszczowej i rzeźbienie sylwetki. Możesz skupić się na różnych partiach ciała, takich jak brzuch, uda, pośladki, nogi i klatka piersiowa. W zależności od efektu, jaki chcesz osiągnąć, zmieniaj serie wykonywanych ćwiczeń. Warto zdecydować się na konsultację z instruktorem.

Trening fitness dla początkujących

Pierwsza wyprawa na siłownię jest źródłem wielu emocji. Zabierz wygodny strój, butelkę wody i ręcznik. Możesz też postawić na treningi online, które ułatwią Ci pracę na profesjonalnych sprzętach. Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci dopasować plan treningowy dla początkujących.

Zobacz również

# #