Jak korzystać ze sprzętu?

Twoja przygoda z siłownią właśnie się rozpoczęła? A może trenujesz od dłuższego czasu, ale chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak korzystać ze sprzętu w klubie fitness? Dobrze trafiłeś! 😉

Poniżej znajdziesz nasze filmy instruktażowe. Kolejne będą się tu pojawiać co tydzień. Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj nasz kanał na YouTube i włącz powiadomienia, a o każdym nowym filmie dowiesz się jako pierwszy.

PAMIĘTAJ O ROZGRZEWCE!

Przed treningiem warto się rozgrzać! W naszych klubach znajdziesz różne przedmioty i sprzęty, które służą właściwej rozgrzewce, aktywacji i regeneracji.  Jeżeli czujesz jednak, że coś szwankuje – skorzystaj z porady specjalisty. Wszystkich trenerów personalnych zachęcamy do korzystania z gabinetów masażu w Fitness Platinium Aleja Pokoju 16 lub Fitness Platinium Klimeckiego 1 KKF. O szczegóły pytaj w recepcjach klubu.

SPRÓBUJ ZAJĘĆ ABS!

W najnowszym filmiku Rekin, Matys, Bartek, Kowal i Natalia pokazują, dlaczego warto czasem zmienić swoje treningowe nawyki! Nie bądź jak Zdzisław! Już teraz zacznij uczęszczać na zajęcia ABS, by osiągnąć znakomite rezultaty! Potrzebujesz pomocy? Nasi trenerzy są do Twojej dyspozycji! Możesz również skorzystać z bezpłatnego treningu wprowadzającego – nasi trenerzy podpowiedzą Ci, jakie ćwiczenia warto wykonywać!

DZIEWCZYNO, SPRÓBUJ TRENINGU SIŁOWEGO!

Twoim marzeniem są szczupłe i umięśnione ramiona, piękny brzuch i jędrne pośladki? Urozmaić swoje ćwiczenia – bieganie na bieżni i trening cardio to nie jedyna aktywność fizyczna, którą możesz wykonywać na siłowni! Spróbuj ćwiczeń z ciężarkami, pomogą Ci ukształtować piękną sylwetkę! Nie musisz obawiać się, że będziesz ‚wyglądać jak facet’ – kobiety również mogą ćwiczyć z obciążeniem, dostosowanym do ich możliwości.

Potrzebujesz pomocy? Skorzystaj z bezpłatnego treningu wprowadzającego – nasi trenerzy podpowiedzą Ci, jakie ćwiczenia warto wykonywać!

JAK POPRAWNIE OBSŁUGIWAĆ MONOLIFT?

Zauważyliście nową maszynę w Fitness Platinium Aleja Pokoju 16 (wkrótce w Ftiness Platinium Klimeckiego 1 KKF)? To monolift – sprzęt dla zawodowców. Ta maszyna to profesjonalne stanowisko do wykonywania przysiadów, bez konieczności odchodzenia ze sztangą ze stojaków. W filmie Matys i David prezentują krok po kroku jak należy korzystać z tego zaawansowanego sprzętu. Pamiętajcie – do obsługi urządzenia konieczna jest pomoc asystenta.


9 SIŁOWNIANYCH WPADEK, KTÓRYCH MUSISZ UNIKAĆ!

Nasi specjalni wysłannicy, zajmują się tropieniem siłownianych wpadek. W wakacyjnej serii filmików pokażą Wam zachowania, których lepiej unikać przed, w trakcie i po treningu.

CZAS SIĘ POŻEGNAĆ!

Pragniemy podziękować Wam za te wspólne, 9 tygodni serii  „9 siłownianych wpadek, których musisz unikać!”. Uroczyście oświadczamy, że nie wszystkie zaprezentowane na filmach sytuacje są przerysowane! Mamy nadzieję, że dzięki tym materiałom – nam wszystkim będzie ćwiczyło się lepiej! To jednak nie koniec! Jesteśmy ciekawi, jakie wy zauważyliście siłowniane wpadki. Koniecznie się nimi podzielcie, by Rekin i Matys mogli stworzyć kolejne, filmowe arcydzieła!

#9 PRAWIDŁOWE KORZYSTANIE Z SAUNY

To już ostatni, #9 filmik z serii „9 siłownianych wpadek, których musisz unikać!”. W dzisiejszym odcinku David i Rekin pokazują, jak nie powinno się korzystać z sauny. Pamiętajcie o podstawowych zasadach, by wszystkim nam saunowało się lepiej!

#8 ODKŁADANIE SPRZĘTU NA MIEJSCE

Wiemy, że istnieje wiele wyjątkowych ćwiczeń, które wymagają wyjątkowego sprzętu w wyjątkowych okolicznościach. Jednak BEZ WYJĄTKU po zakończonym treningu, sprzęt należy odłożyć na właściwe miejsce! W najnowszym filmiku Matys i Rekin prezentują, dlaczego warto to robić!

#7 (NIE)DZIELENIE SIĘ SPRZĘTEM Z INNYMI

Masz w planach epicką superserię albo trening obwodowy złożony z kilkunastu ćwiczeń? Potrzebujesz przestrzeni i sprzętu? W dzisiejszym odcinku Matys i Rekin przypominają, dlaczego powinniśmy korzystać z niego na zmianę z innymi Klubowiczami. Tak niewiele potrzeba, by ćwiczyło nam się lepiej! 💪

#6 DLACZEGO NIE WARTO KRZYCZEĆ NA SIŁOWNI?

Doskonale wiemy, że dobry okrzyk bojowy wzmacnia ducha walki. Tylko czy siłownia to aby na pewno odpowiednie miejsce na krzyki? W dzisiejszym filmiku Matys i David pokazują Wam, że czasem warto chwilę pomilczeć, a przedstawione na materiale sceny mogą dekoncentrować nas w trakcie treningu. WŁĄCZCIE DŹWIĘK!

#5 TRENING Z TELEFONEM

W tym tygodniu Matys i Rekin pokazują Wam #5 siłownianą wpadkę związaną z nadmiernym używaniem telefonu na siłowni. O tym, dlaczego warto zostawić go w szatni dowiecie się z naszego filmiku! Pamiętajcie, tak niewiele potrzeba, by ćwiczyło nam się lepiej!

#4 PRAWIDŁOWE KORZYSTANIE Z MAGNEZJI

Czy wiecie, że magnezja nie jest magicznym proszkiem, dodającym wam siły? Gwarantujemy, że nałożenie jej na dłonie w zupełności wystarczy! Prezentujemy wam kolejny filmik, w którym zobaczycie, jak nie powinno się jej używać!

#3 UTRZYMANIE CZYSTOŚCI W KLUBACH FITNESS PLATINIUM

Czas na #3 siłownianą wpadkę, którą prezentują Rekin i Matys. Tym razem głównymi bohaterami są kosz na śmieci, czyściwo i płyn do dezynfekcji. Zobaczcie, jak sprzątać, by wszystkim nam ćwiczyło się lepiej!



#2 DEZYNFEKCJA SPRZĘTU PO ZAKOŃCZONYCH ĆWICZENIACH 

W ubiegłym tygodniu Rekin i Szymi wyjaśnili, jak zachować się w strefie ELEIKO®. Teraz czas na dezynfekcję! Sprzątajmy po sobie, by trening był przyjemny dla każdego gościa siłowni.

#1 ODKŁADANIE OBCIĄŻEŃ W STREFIE ELEIKO®

Prawdziwi siłacze odnoszą obciążenia na miejsce! Zapraszamy Was do gry w tetrisa w strefie ELEIKO®. Jak prawidłowo dopasować wszystkie elementy pokazują Rekin i Szymi z Fitness Platinium Aleja Pokoju 16! Zobaczcie filmik instruktażowy, a już zawsze będziecie wiedzieć, które talerze pasują na stojak, a które nie należą do akcesoriów służących do ćwiczeń dwuboju siłowego i trójboju siłowego!

ĆWICZENIE MOBILIZACYJNE PRZED ROZPOCZĘCIEM TRENINGU GÓRNYCH PARTII CIAŁA

W dzisiejszym filmiku nasz trener Filip z Fitness Platinium Lea 213 pokazuje, jak aktywować mięsień równoległoboczny. Jest on odpowiedzialny za ściągnięcie naszych łopatek do retrakcji. Wypracowanie tego mięśnia przyda się w treningach związanych z wyciskaniem. No to zabieramy się do ćwiczeń!

ROZGRZEWKA DYNAMICZNA PRZED TRENINGIEM

Rozgrzewka to jeden z najważniejszych elementów treningu! Jeśli nie macie pomysłu na ćwiczenia, które moglibyście wykonywać przed swoim docelowym treningiem – ten filmik jest dla Was! Nasz instruktor Szymon Najzer z Fitness Platinium Aleja Pokoju 16 pokazuje jak rozgrzać poszczególne partie ciała, by uniknąć kontuzji! Udanego treningu!

PRZYSIAD ZERCHERA

Mamy dla was kolejne ćwiczenie! Nasz trener Patryk z Fitness Platinium Plaza pokazuje przysiad Zerchera. To doskonałe ćwiczenie angażujące mięśnie kończyn dolnych, brzucha i mięśnie stabilizacyjne.

WYCISKANIE HANTLI NAD GŁOWĘ SIEDZĄC

Dzisiejszy filmik instruktażowy pomoże wam wzmocnić mięśnie naramienne, a w szczególności akton przedni i środkowy. Nasi trenerzy Kamil i Kuba z klubu Fitness Platinium Bratysławska 4 pokazują, jak prawidłowo wyciskać hantle nad głową siedząc.

SCYZORYKI

Chcesz wzmocnić swój brzuch i zależy Ci na tym, by był płaski i wysportowany? Nasz trener Kamil Boratyński pokazuje, w jaki sposób prawidłowo wykonać scyzoryk i jak zaangażować mięśnie proste brzucha. W filmiku zobaczysz również, jak nie należy wykonywać tego ćwiczenia i jakich błędów się wystrzegać!

ĆWICZENIA NA DRABINCE KOORDYNACYJNEJ

Chcesz popracować nad koordynacją? Nasz instruktor z Fitness Platinium Aleja Pokoju 16, Szymon Najzer prezentuje kilka ćwiczeń na drabince koordynacyjnej, które pozwolą Ci popracować nad zwinnością, równowagą, odpowiednim balansem ciała i kondycją.

ARMWRESTLING

Chcesz poprawić swoją technikę w siłowaniu na rękę? Nasi trenerzy: Kuba Kos i Arek Rogowski pokazują, jak prawidłowo używać maszyn umiejscowionych przy strefie ELEIKO® w Fitness Platinium Bratysławska 4. Zobacz, jak wygląda symulacja siłowania bez partnera oraz jak wzmacniać siłę chwytu i przedramion.

ĆWICZENIE „Z PRESS”

Mamy dla was kolejne ćwiczenie! Przedstawiamy wam „Z Press” – jedną z progresji wyciskania siedząc. To ćwiczenie, które angażuje mięśnie naramienne oraz mięśnie odpowiadające za stabilizację naszego korpusu. Sprawdź jak nasz trener Patryk Depowski wykonuje ćwiczenie i teraz czas na ciebie!

ODWODZENIE RAMIENIA W OPADZIE TUŁOWIA

Przedstawiamy wam ćwiczenie na triceps! Nasz instruktor David Kagize z Fitness Platinium Aleja Pokoju 16 pokazuje jak prawidłowo wykonać ten trening! Macie pytania? Zapraszamy do klubów Fitness Platinium – nasi trenerzy z chęcią rozwieją wszelkie Wasze wątpliwości.

WIOSŁOWANIE TRX

Wiosłowanie TRX to doskonałe uzupełnienie treningu pleców! Czego potrzebujesz do prawidłowego wykonania ćwiczenia? Taśm TRX, które znajdziesz we wszystkich klubach Fitness Platinium. Nasz trener Rafał z Fitness Platinium Aleksandry 11, pokazuje jak prawidłowo wykonać wiosłowanie by zaangażować do działania mięśnie górnej części grzbietu, bicepsy i przedramiona.

CALIFORNIA PRESS

Czy znasz California Press? To świetnie ćwiczenie, które angażuje mięsień trójgłowy ramienia, czyli triceps. Jest idealne zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, i wykonasz je w każdym klubie Fitness Platinium. Zobacz materiał przygotowany przez naszego instruktora Waldka i dowiedz się, jak poprawnie wykonywać ćwiczenie.

UGINANIE NÓG LEŻĄC

Nie odpuszczamy ćwiczeniom na nogi! Tym razem nasza trenerka Julia prezentuje jak wzmocnić mięśnie dwugłowe uda. Do wykonania ćwiczenia potrzebujemy maty i hantla!


NAPRZEMIENNE PRZESKOKI Z WYKROKIEM

Dzisiaj ćwiczymy nogi! Krzysiek (Fitness Platinium Stawowa 61) pokazuje jak dobrze wykonać naprzemienne przeskoki z wykrokiem. To ćwiczenie będzie doskonałe dla wszystkich tych, którzy chcą zadbać o wyszczuplenie nóg lub szukają dodatkowego elementu do treningu siłowego!

ŚCIĄGANIE DRĄŻKA WYCIĄGU GÓRNEGO DO KLATKI PIERSIOWEJ 

Czas na trening pleców! Tomek (trener w Fitness Platinium Zachodnia 27) prezentuje, jak prawidłowo wykonać ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki piersiowej. Ćwiczenie to służy przede wszystkim kształtowaniu mięśni grzbietu.

HAMSTRING CURL

Mateusz (trener personalny i fizjoterapeuta w Fitness Platinium Zachodnia 27 KKF) prezentuje, jak prawidłowo wykonać Hamstring Curl. Koniecznie spróbujcie tego ćwiczenia, jeśli chcecie wzmocnić tylną część ud.

WIOSŁOWANIE SZTANGĄ W OPADZIE

Trener Kacper prezentuje, jak prawidłowo wykonać wiosłowanie sztangą w opadzie. Chcesz popracować nad mięśniami pleców? Koniecznie wprowadź do swojego planu treningowego to ćwiczenie. Podczas treningu pamiętaj również o prawidłowym oddechu.

COPENHAGEN HIP ADDUCTION

Szukasz skutecznych ćwiczeń, które wzmacniają przywodziciele ud i pośladki? W kolejnym filmie nasz trener Patryk Depowski prezentuje, jak prawidłowo wykonać Copenhagen Hip Adduction.

DEAD BUG

Nasz instruktor Kamil prezentuje jak w prawidłowy sposób wykonać „dead bug”. To ćwiczenie sprawdzi się idealnie, jeśli chcesz wzmocnić mięśnie brzucha. Możesz wykonywać je nawet przed telewizorem.


WYCISKANIE KETTLA SKIEROWANEGO DO GÓRY DNEM

Jak prawidłowo wykonać wyciskanie kettla skierowanego do góry dnem? Obejrzyj nasz filmik! Prawidłową technikę prezentuje w nim trener Bartek Zając.

ODWROTNY BUTTERFLY

Znacie odwrotny butterfly? To maszyna do tylnych aktonów barków czyli mięśni naramiennych. W dzisiejszym filmiku nasz instruktor Dawid prezentuje nie tylko jak używać jej prawidłowo, ale również jakich błędów nie powinniście popełniać.

STREFA KOBIET W FITNESS PLATINIUM AL. POKOJU 16

Jak zwiększyć skuteczność treningów? Przede wszystkim poprawnie korzystać ze sprzętu w klubie fitness. 🙂 Nasza trenerka Klaudia prezentuje, jak używać maszyn i jak trenować poszczególne partie mięśniowe. Film przygotowany został w strefie kobiet w nowym klubie Fitness Platinium Al.  Pokoju 16, gdzie znajdziecie sprzęt do kompleksowanego treningu całego ciała. Podobne maszyny dostępne są również w pozostałych naszych klubach, więc gorąco zachęcamy każdego do obejrzenia materiału 🙂

STOS Z OBCIĄŻENIEM REGULOWANYM KLIPSAMI

Jeśli kiedykolwiek mieliście problem ze zmianą obciążenia podczas treningu, ten film jest dla Was! Instruktor Szymon prezentuje, w jaki sposób obsługiwać maszyny posiadające stos z obciążeniem regulowanym klipsami.

MUSCLE UP

Muscle up na kółkach gimnastycznych daje znakomite efekty, ale jest też znacznie bardziej wymagające niż podciąganie na drążku. W kolejnym filmiku nasz instruktor Krzysiek prezentuje jak wykonywać to ćwiczenie poprawnie. W krótkim materiale znajdziecie również ćwiczenia pomocnicze, które ułatwią Wam opanowanie tego ruchu. Zobaczcie przy okazji, jak prezentuje się strefa cross fitness w nowej części klubu Fitness Platinium Solvay Park.

PODCIĄGANIE NA DRĄŻKU

Podczas podciągania na drążku wykorzystujemy masę własnego ciała. To jeden z podstawowych ruchów rozwijających plecy i bicepsy. Nasz instruktor, Iwo Daleki, prezentuje, w jaki sposób wykonywać to ćwiczenie prawidłowo.

 

POMPKI NA PORĘCZACH

Pompki na poręczach (inaczej dipy) to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na rozwój mięśnia trójgłowego ramienia (tricepsa) i mięśni klatki piersiowej. Zobacz nasz filmik i sprawdź, w jaki sposób prawidłowo wykonywać to ćwiczenie. Nasz instruktor Iwo Daleki prezentuje także, jakich błędów powinniście się wystrzegać.

 

WZNOSY HANTLI BOKIEM STOJĄC – ĆWICZENIE NA BOCZNY AKTON MIĘŚNI NARAMIENNYCH

Wznosy hantli bokiem stojąc to idealne ćwiczenie na boczny akton mięśni naramiennych.
Obejrzyj film, w którym nasz instruktor Dawid prezentuje, jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie.

 

ABDUCTOR – TRENING ODWODZICIELI UD

ABDUCTOR to sprzęt do treningu odwodzicieli ud, który angażuje do pracy również pośladki.
Obejrzyj film, w którym nasza instruktorka Ola Stefańska prezentuje, jak prawidłowo korzystać z tej maszyny. ABDUCTOR znajduje się we wszystkich klubach Fitness Platinium w Krakowie oraz Skawinie.

 

HIP THRUST Z OBCIĄŻENIEM

HIP THRUST to idealne ćwiczenie na wzmocnienie i wymodelowanie pośladków. Można je wykonywać przy użyciu sprzętu, takiego jak Core-Bag, Mini-Band lub sztangi. Zobacz materiał przygotowany przez naszą instruktorkę Dominikę Lubojemską i dowiedz się, jak poprawnie wykonywać to ćwiczenie.

 

ŁAWKA RZYMSKA

Trenując na ławce rzymskiej wzmocnisz mięśnie grzbietu, pośladków oraz tylnej części ud.

Urządzenie znajdziesz w każdym klubie Fitness Platinium w Krakowie i Skawinie.

Zobacz materiał przygotowany przez instruktora Fitness Platinium Wiktora Woźniaka i dowiedz się, jak wygląda trening na tym urządzeniu oraz jakich błędów należy unikać.

 

 

TRENUJ Z AB WHEEL – WZMOCNIJ MIĘŚNIE BRZUCHA!

AB Wheel to niepozorne urządzenie, dzięki któremu wzmocnisz mięśnie brzucha oraz grzbietu.

Zobacz materiał przygotowany przez instruktora Fitness Platinium Kacpra Jaworskiego i dowiedz się, jak wygląda trening na tym urządzeniu.

AB Wheel znajdziesz w każdym klubie Fitness Platinium w Krakowie oraz Skawinie.

 

ASSAULT AIRBIKE – ROWER TRENINGOWY

Assault Airbike to jedyny rower treningowy, który do pracy angażuje również ramiona. Doskonale sprawdza się podczas treningów interwałowych, poprawia wydolność i wytrzymałość mięśniową.

Obejrzyj materiał przygotowany przez instruktora Fitness Platinium Mateusza Filipiaka i zobacz, jak wygląda trening na tym urządzeniu.

Airbike znajdziesz w strefach cross fitness, w klubach Fitness Platinium Aleksandry, Fitness Platinium Plaza, Fitness Platinium Solvay Park oraz w strefie cross fitness i strefie cardio w Fitness Platinium Bratysławska.

 

SKI ERG – ERGOMETR NARCIARSKI

Ski Erg to symulator jazdy na nartach. Sprawdzi się w treningu cardio oraz interwałach. Zobacz materiał przygotowany przez instruktorów Fitness Platinium – Patryka Depowskiego oraz Sebastiana Pawlikowskiego i zobacz, jak prawidłowo korzystać ze sprzętu.

Ski Erg znajdziesz w klubie Fitness Platinium Plaza w strefie cross fitness.

 

MARPO – KINETICS ROPE TRAINER

To urządzenie, które symuluje wspinaczkę linową. Możesz je wykorzystać jako uzupełnienie treningu siłowego oraz cardio. Ćwiczenia na tej maszynie angażują górne partie ciała, w szczególności mięśnie pleców, ramion i korpusu.

Materiał przygotowany przez naszych instruktorów – Krzysztofa Zimoląga i Wojciecha Bielę, a także Mateusza Podsadniuka i dowiedz, się jak prawidłowo korzystać ze sprzętu. MARPO znajdziesz w klubach Fitness Platinium przy Al. Pokoju, ul. Aleksandry 11, Bratysławskiej 4, Lea 213, w Solvay Park oraz w Galerii Bronowice.

 

 

PROWLER – SANIE OBCIĄŻENIOWE

Prowler, inaczej sanie obciążeniowe, to sprzęt, dzięki któremu wzmocnisz między innymi siłę i wytrzymałość, rozwiniesz szybkość i zwinność oraz spalisz zbędną tkankę tłuszczową. Intensywność ćwiczeń reguluje się poprzez dokładanie obciążenia. Można także zastosować sprężyny oporowe.

Materiał przygotowany przez naszego instruktora Andrzeja Michalewskiego oraz Mateusz Podsadniuk – Trener Personalny. Prowler wraz ze specjalną ścieżką do treningu znajdziesz w klubie Fitness Platinium Plaza. Sprzęt bez ścieżki znajduje się w strefie funkcjonalnej w Fitness Platinium Bratysławska 4.

 

ViPR – SPRZĘT DO TRENINGU FUNKCJONALNEGO

ViPR (Vitality, Performance, Reconditioning) – używany w treningu funkcjonalnym, jako połączenie elementów siłowych i sprawnościowych. Poprawia szybkość, kondycję i wytrzymałość.

Materiał przygotowany przez naszych instruktorów – Bartka Jabłońskiego i Szymona Najzera oraz Mateusz Podsadniuk – Trener Personalny.

ViPR znajdziesz w strefach treningu funkcjonalnego, cross fitness lub ABS. Dostępny jest w klubach Fitness Platinium Aleksandry, Fitness Platinium Bratysławska, Fitness Platinium Solvay oraz Fitness Platinium Lea.

 

BIEŻNIA NATURALNA ROCSON

Film przygotowany przez naszego instruktora Dawida Kurka oraz Mateusz Podsadniuk – Trener Personalny.

Bieżnię znajdziesz się w klubach Fitness Platinium Solvay Park, Fitness Platinium Aleksandry, Fitness Platinium Bronowice, Fitness Platinium Bratysławska oraz Fitness Platinium Plaza.

 

 

ABCOASTER – SPRZĘT DO TRENINGU MIĘŚNI BRZUCHA

Film przygotowany przez naszego instruktora Mateusza Siwka oraz Mateusz Podsadniuk – Trener Personalny.