Twój klub:
Dlaczego wymagamy byś przy podpisaniu umowy podał takie dane, jak:
W świetle prawa zawieramy z Tobą dwie umowy. Tak, dwie, pomimo tego, że fizycznie podpisujesz tylko jeden dokument ?
Pierwsza umowa to umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, która dotyczy Twojego indywidualnego konta w Portalu dla Klientów – dzięki niemu możesz:
Druga umowa to umowa o świadczenie usług rekreacyjno-sportowych, czyli umowa obejmująca te usługi, które świadczymy dla Ciebie bezpośrednio w klubie Fitness Platinium®.
Skoro już wiesz, że wiążą nas dwie umowy, to teraz wyjaśnimy, dlaczego potrzebujemy wyżej określone dane i dlaczego uznajemy je za niezbędne dla świadczenia dla Ciebie usług oraz realizacji innych ciążących na nas obowiązków.
Zawierasz z nami umowy, my chcemy je realizować najlepiej, jak potrafimy, oraz rozliczać je podatkowo, dlatego też, jak przy zawieraniu każdej umowy, z jakimkolwiek podmiotem, musimy zebrać określone dane od Ciebie.
Wyobraź sobie sytuację, że nie mamy Twoich danych osobowych, a Ty na przykład zgłosisz nam żądanie zapłaty odszkodowania za wypadek w klubie? Jak, jeśli nie na podstawie Twoich danych, które nam przekazujesz, będziemy mogli ustalić, czy jesteś naszym Klientem, czy w dniu zdarzenia mogłeś być w klubie i czy takie zdarzenie mogło mieć miejsce?
Albo…
Korzystasz z opcji wejścia do klubu na podstawie karty. Jak mamy sprawdzić, czy osoba, która okazuje nam karty, jest osobą uprawnioną do wejścia do klubu? Może ktoś ukradł Ci kartę i chce za Twoje pieniądze skorzystać z naszych usług…
Nie jesteś dla nas anonimowy, nie dlatego, że lubimy zbierać dane naszych Klientów, a dlatego, że naszych usług nie da się świadczyć w sposób zgodny z prawem oraz bezpieczny dla Ciebie i dla nas w pełni anonimowo.
Po co nam imię, nazwisko i adres?
Rozliczamy się z urzędem skarbowym. Tak, taki mamy obowiązek.
W związku z tym, że kupujesz na przykład karnet online, my wystawiamy dla Ciebie fakturę, a taki dokument musi zawierać Twoje imię, nazwisko oraz adres. Tego wymaga od nas ustawa o podatku od towarów i usług.
Po co nam PESEL?
Wyobraź sobie sytuację, że nie podasz nam wszystkich wymaganych przez nas danych, na przykład numeru PESEL, a inna osoba będzie mieć takie same imię i nazwisko, jak Ty – jak będziemy mogli Was odróżnić? Adres e-mail, nazwisko, czy adres ulegają przecież zmianom i takie dane o Tobie może mieć każdy (chociażby sąsiad). PESEL jest jedyną daną, która jest niezmienna, i którą, co do zasady, znasz tylko Ty (więc kradzież Twojej tożsamości będzie możliwie zminimalizowana).
Przetwarzamy PESEL po to, by jednoznacznie zidentyfikować danego Klienta dla potrzeb:
Ponadto, przepisy prawa umożliwiają nam przetwarzanie Twojego numeru PESEL. Możliwość żądania numeru PESEL wynika z:
Po co nam e-mail oraz nr telefonu?
Po co nam dane biometryczne (daktyloskopijne)?
Te dane zbieramy tylko wtedy, gdy wyrazisz dobrowolną zgodę na ich przetwarzanie. Służą one do tego, by system obsługi Klientów automatycznie weryfikował Twoją tożsamość i przysługujące Ci uprawnienia (ważny karnet) bez udziału recepcji.
Jeśli nie chcesz korzystać z tej ścieżki i podawać nam danych biometrycznych, możesz skorzystać z przysługującej Ci alternatywy opisanej w Regulaminie klubów Fitness Platinium®.
Dane Inspektora Ochrony Danych
Jacek Dziedzic
e-mail: iod@fitnessplatinium.pl
tel. +48 667 921 497