Przetwarzanie danych osobowych

Dlaczego wymagamy byś przy podpisaniu umowy podał takie dane, jak:

  • imię,
  • nazwisko,
  • PESEL,
  • adres,
  • oraz e-mail?

W świetle prawa zawieramy z Tobą dwie umowy. Tak, dwie, pomimo tego, że fizycznie podpisujesz tylko jeden dokument 😉

Pierwsza umowa to umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, która dotyczy Twojego indywidualnego konta w Portalu dla Klientów – dzięki niemu możesz:

  • dokonywać płatności online,
  • przedłużać karnet,
  • zmieniać karnet,
  • zapisywać się na zajęcia i wypisywać z nich.

Druga umowa to umowa o świadczenie usług rekreacyjno-sportowych, czyli umowa obejmująca te usługi, które świadczymy dla Ciebie bezpośrednio w klubie Fitness Platinium®.

Skoro już wiesz, że wiążą nas dwie umowy, to teraz wyjaśnimy, dlaczego potrzebujemy wyżej określone dane i dlaczego uznajemy je za niezbędne dla świadczenia dla Ciebie usług oraz realizacji innych ciążących na nas obowiązków.

Zawierasz z nami umowy, my chcemy je realizować najlepiej, jak potrafimy, oraz rozliczać je podatkowo, dlatego też, jak przy zawieraniu każdej umowy, z jakimkolwiek podmiotem, musimy zebrać określone dane od Ciebie.

Wyobraź sobie sytuację, że nie mamy Twoich danych osobowych, a Ty na przykład zgłosisz nam żądanie zapłaty odszkodowania za wypadek w klubie? Jak, jeśli nie na podstawie Twoich danych, które nam przekazujesz, będziemy mogli ustalić, czy jesteś naszym Klientem, czy w dniu zdarzenia mogłeś być w klubie i czy takie zdarzenie mogło mieć miejsce?

Albo…

Korzystasz z opcji wejścia do klubu na podstawie karty. Jak mamy sprawdzić, czy osoba, która okazuje nam karty, jest osobą uprawnioną do wejścia do klubu? Może ktoś ukradł Ci kartę i chce za Twoje pieniądze skorzystać z naszych usług…

Nie jesteś dla nas anonimowy, nie dlatego, że lubimy zbierać dane naszych Klientów, a dlatego, że naszych usług nie da się świadczyć w sposób zgodny z prawem oraz bezpieczny dla Ciebie i dla nas w pełni anonimowo.

Po co nam imię, nazwisko i adres?

Rozliczamy się z urzędem skarbowym. Tak, taki mamy obowiązek.

W związku z tym, że kupujesz na przykład karnet online, my wystawiamy dla Ciebie fakturę, a taki dokument musi zawierać Twoje imię, nazwisko oraz adres. Tego wymaga od nas ustawa o podatku od towarów i usług.

Po co nam PESEL?

Wyobraź sobie sytuację, że nie podasz nam wszystkich wymaganych przez nas danych, na przykład numeru PESEL, a inna osoba będzie mieć takie same imię i nazwisko, jak Ty – jak będziemy mogli Was odróżnić? Adres e-mail, nazwisko, czy adres ulegają przecież zmianom i takie dane o Tobie może mieć każdy (chociażby sąsiad). PESEL jest jedyną daną, która jest niezmienna, i którą, co do zasady, znasz tylko Ty (więc kradzież Twojej tożsamości będzie możliwie zminimalizowana).     
Przetwarzamy PESEL po to, by jednoznacznie zidentyfikować danego Klienta dla potrzeb:

  • ustalenia wieku Klienta i ustalenia, czy potrzebna jest zgoda opiekuna prawnego tego Klienta, by zawrzeć z nim umowę. Aby zostać naszym Klubowiczem musisz bowiem osiągnąć określony Regulaminem klubów Fitness Platinium® wiek;
  • utworzenia konta w Portalu dla Klienta (konta klientów, ich płatności, karnety nie mogą się mylić);
  • odnotowania wejścia do klubu osoby uprawnionej (a nie każdej o takim samym imieniu i nazwisku);
  • ustalenia, czy dane osobowe przekazuje osoba, której one dotyczą;
  • ustalenia, czy żądanie dotyczące danych (np. ich sprostowania, usunięcia) składa osoba, której dane dotyczą;
  • zapobiegania nadużyciom ze strony Klientów.

Ponadto, przepisy prawa umożliwiają nam przetwarzanie Twojego numeru PESEL. Możliwość żądania numeru PESEL wynika z:

  • 18 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – usługodawca może przetwarzać następujące dane osobowe usługobiorcy niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego między nimi: numer ewidencyjny PESEL.

Po co nam e-mail oraz nr telefonu?

  • E-mail – podajesz go w celu autoryzacji konta w Portalu dla Klienta oraz logowania się do niego. Adres e-mail jest bowiem Twoim loginem do portalu online dla Klientów. Adres e-mail służy nam również do kontaktów w sprawie łączących nas umów, tzn. na niego otrzymujesz informacje, że zmianie uległ któryś z regulaminów, albo że dokonałeś płatności, że zapisałeś się na zajęcia bądź, że z nich się wypisałeś. Dzięki niemu mamy z Tobą bieżący kontakt, a Ty wiesz, czy Twoje zmiany dotyczące umowy są przez nas realizowane. Jeśli wyraziłeś tzw. zgody marketingowe, to na ten adres będziemy również kierować do Ciebie newsletter.
  • Nr telefonu – dzięki niemu możemy możliwie szybko poinformować Cię o nagłych sytuacjach, np. zapisałeś się na zajęcia, ale instruktor doznał nagłych i ważnych przeszkód, by przeprowadzić je. Zadzwonimy do Ciebie i poinformujemy Cię, że zajęcia zostały odwołane, a Ty nie będziesz musiał specjalnie fatygować się do klubu…chyba, że zechcesz skorzystać z innych usług znajdujących się w naszej ofercie, do czego gorąco zachęcamy 😉
    Ponadto, na podany przez Ciebie numer telefonu prześlemy dane logowania do Twojego konta, gdy zdarzy Ci się je zapomnieć, podczas korzystania z kiosku multimedialnego w klubie.
    Jeśli wyraziłeś tzw. zgody marketingowe, to na ten numer telefonu będziemy również kierować do Ciebie wiadomości marketingowe, a może też… złożymy Ci życzenia urodzinowe! 😉

 

Po co nam dane biometryczne (daktyloskopijne)?

Te dane zbieramy tylko wtedy, gdy wyrazisz dobrowolną zgodę na ich przetwarzanie. Służą one do tego, by wraz z kartą system obsługi Klientów automatycznie weryfikował Twoją tożsamość i przysługujące Ci uprawnienia (ważny karnet) bez udziału recepcji.

Jeśli nie chcesz korzystać z tej ścieżki i podawać nam danych biometrycznych, możesz skorzystać z przysługującej Ci alternatywy opisanej w Regulaminie klubów Fitness Platinium®.

 

Dane Inspektora Ochrony Danych

Jacek Dziedzic

e-mail: iod@fitnessplatinium.pl

tel. +48 667 921 497